Nigeria

Hidden view

Article
7.11.2018

Eingebuchtet / Sarah Fernandes... [et al.]

Ein Knast ohne Wachen, Waffen und Gewalt? Ja, gibt es. Und sogar in Brasilien, das für seine Gefängnisse ansonsten berüchtigt ist. Leider ist das die Ausnahme. In vielen Gefängnissen rund um die Welt werden die Rechte von Häftlingen verletzt. Aktivistinnen setzen sich für sie ein, etwa für...

InfoDoc Dossiers

Article collections

Referenz-Webseiten

Online articles

Online article
28.6.2017

Farming becomes the new frontline in Boko Haram war

Nigeria wants farmers terrorised by Boko Haram to return to their fields. But is it too soon?

Multimedia

Video
11.10.2013

Radio Amina

Radio Amina tells the story of Amina Dibir, a 12 year old street hawker from Kano, Nigeria and her imaginary radio show where she gets to say all of the things she wishes she could in real life. Part documentary, part narrative, this beautifully...

Library

Article
7.11.2018

Eingebuchtet / Sarah Fernandes... [et al.]

Ein Knast ohne Wachen, Waffen und Gewalt? Ja, gibt es. Und sogar in Brasilien, das für seine Gefängnisse ansonsten berüchtigt ist. Leider ist das die Ausnahme. In vielen Gefängnissen rund um die Welt werden die Rechte von Häftlingen verletzt. Aktivistinnen setzen sich für sie ein, etwa für...
Article
19.9.2018

Beschäftigung : vom Wert der Arbeit / Gabriele Rzepka... [et al.]

«Ich bin beschäftigt» – ein Satz, der in unserem Kulturkreis vor allem meint: «Ich habe zu tun, bitte nicht stören!» Andernorts kann man darunter auch verstehen: «Ich bin angestellt, habe einen Job.» Wenn mich wiederum etwas «beschäftigt», dann sinniere ich oder hänge einem Gedanken nach. Das Wort...
Article
21.6.2018

Geschlechtervielfalt / Persson Perry Baumgartinger... [et al.]

Support your sisters, not just your cis-sters. Wir stellen mit der Sommerausgabe Geschlechtervielfalt in den Mittelpunkt Trans*inklusiver Feminismus ist hierzulande ja noch keine Selbstverständlichkeit, und auch für uns ist das nun der erste Schwerpunkt zu Trans*aktivismus. Wir geben Raum für...

Politics and general pages

Article as analysis
5.4.2018

Saving for those back home

Migrants' remittances hit a new record in 2014. Some USD 600 billion were transferred to home countries worldwide. Yet the data situation is unclear and the discussion on development benefits complex.
Article as analysis
10.7.2016

Banking secrecy undead

Automatic financial account information exchange is reserved for a club of rich countries. Tax evaders from poor countries will still be able to conceal their money in Swiss accounts in the future.

Countries

Topics